Den skamliga rättegången mot Geert Wilders fortsätter
9 februari, 2010
Rättegången mot den holländske partiledaren och parlamentsledamoten Geert Wilders forstätter, helt utan rapportering från svensk media. Detta trots att denna rättegång mycket väl kan vara den viktigaste någonsin inom EU vad gällande rätten att tillåtas kritisera islam.
Den 20 januari startade domstolsförhandlingarna i ärendet med Geert Wilders. Han står åtalad för ”hatbrott” därför att han 2008 gjorde en starkt islamkritisk film känd som ”Fitna”. Muslimska grupper har sedan dess försökt få Wilders åtalad. Nu har den holländska staten fallit till föga för muslimkraven. Filmen är alltså kritisk mot islam. Därför vill vissa, med stöd av FN-dokument, att all kritik mot religionen islam ska vara förbjuden. Processen har mött stor uppmärksamhet då det är för västerlandet fundamentala värden som står på spel.
Svensk media tiger
Svensk politiskt korrekt media har samfällt avstått från att rapportera från denna närmast exceptionellt vidriga rättegång. Man anser uppenbarligen inte att den holländska statens försök att rita om hela yttrandefrihetskartan är något anmärkningsvärt så länge det är något som gynnar islam och muslimerna. Däremot finns det en omfattande internationell bevakning.
Från sajten wildersontrial.com rapporteras t ex att Amsterdams distriktsdomstol underkänt 15 av arton expertvittnen som kallats av Wilders försvar.
Amsterdams distriktsdomstol vill uppenbarligen inte höra sanningen om islam. Inte heller är man intresserad av att höra vad framstående experter på yttrandefrihet har att säga. Det är slutsatsen man måste dra när domstolen i ett svep underkände femton av dom arton vittnen som försvaret hade kallat. Endast Hans Jansen, Simon Admiraal och Wafa Sultan tilläts höras som expervittnen. Vittnesmålen kommer dock att avlämnas inför lyckta dörrar. Uppenbarligen anser man att sanningen om islam skall hemlighållas.
Geert Wilders:
Denna domstol är inte intresserad av sanningen. Denna domstol vill inte att jag skall få en rättvis rättegång. Jag kan inte respektera detta. Denna domstol skulle passa bra i ett diktaturland. (PI:s översättning)
För den intresserade ger nu PI ett antal länkar till internationell bevakning av rättegången, eftersom svensk media uppenbarligen inte anser frågan om åsiktsfrihet är speciellt viktig när den används för att framföra fullkomligt rättfärdig kritik mot förtryckarideologin islam.
Tipstack till Maja Gräddnos
Tidigare PI-artiklar om Wilders
wildersontrial.com
geertwilders.nl
Bra Youtubesammanfattning och analys
Gates of Vienna


58 kommentarer Kommentera
1.
Daniel Eriksson | 9 februari, 2010 kl 06:16
Ja, den här rättegången är skamlig – minst sagt. Men vad som är än mer skamligt, är hur västerländsk media underlåter att rapportera om denna rättegång. Inte ett ljud har jag hört från etablerad media; och det är tillochmed svårt att hitta bra information på nätet. Det är – om något – skamligt, och skrämmande!
Hett debattämne. Betygsätt:
80
1
2.
Spartacus | 9 februari, 2010 kl 06:53
Europa kommer brinna. Så är det bara.
Betygsätt:
49
3
3.
Bengt Lundström | 9 februari, 2010 kl 07:31
Uppmaning för Sverige: Gå ur FN. Lägg ner SIDA. Grunda ett Repatrieringsverk, avskaffa inte den Allmänna Värnplikten den 1 juli, utan låt oss som gjort vår Värnplikt få tillgång till våra vapen.
Hett debattämne. Betygsätt:
58
6
4.
Göran | 9 februari, 2010 kl 07:40
Bengt Lundström
Jag är rörande överens med dig. Något händer förr eller senare och ju förr dess bättre.
Betygsätt:
44
2
5.
Evelyn Beatrice Hall | 9 februari, 2010 kl 07:42
I do not agree with what you have to say, but I’ll defend to the death your right to say it.
Betygsätt:
33
3
6.
World Traveller | 9 februari, 2010 kl 07:49
Goran och Bengt, jag haller med er helt och hallet. Och som Goran sager ‘ju forr desto battre’. Gors inget snart sa kan det vara for sent.
Betygsätt:
33
1
7.
Klarsynt | 9 februari, 2010 kl 07:57
Jag delar väl i sak Bengt Lundströms inlägg gällande FN och sida. Svensk värnplikt är en fara för vår befolkning eftersom massa testostronfyllda vänsterrabiater ur årskullar som hyllar den sinnessjuka religionen islam skulle bli vår främsta linje mot hotet från den skäggige profetens dyrkare. För övrigt så måste islambanken D.O också per omgående läggas ned
Betygsätt:
29
1
8.
Hulda | 9 februari, 2010 kl 07:58
Det är stor skam att våra fega journalister stänger ögonen och tittar bort när det gäller Geert Wilders utsatta situation.
Men de har säkert fått order att inte röra detta då det pågår en valrörelse och SD kan gynnas av stora rubriker….
Betygsätt:
44
1
9.
Göran | 9 februari, 2010 kl 08:11
Vad finns det hos Islam som gör att politiker och tjänstemän alltid viker sig och följer minsta motståndets väg ? Jag tvivlar på att domstolen, i Geert Widers fall, följer lagen.
Man får nu ta del av allt fler tvivelaktiga domslut där muslimer varit inblandade. Inte minst de domslut med höga skadeståndskrav från muslimer som av en eller annan anledning känt sig kränkta och där ett allt mer förhatligt DO är inblandat.
Att inte svenska medier, i Geert Wilders fall, rapportetrar ligger väl i linje med hur samhället vill styra opinionen. Det här sättet att använda rättsväsendet för att styra och inte släppa fram obekväma åsikter mot det mångkulturella samhället, som ni i Holland kommer med säkerhet att även tillämpas i Sverige. Vi ser redan tydligt hur man med DO som verktyg tvingar in folk på en kuslig väg som gynnar Islam i samhället.
Betygsätt:
33
1
10.
Kurre | 9 februari, 2010 kl 08:16
Hur många spelfilmer och dokumentärer har gjorts mot katolicismen men inte fan har påven ller kyrkan försökt stämma filmbolagen eller upphovsmännen. Varför får man då inte kritisera islam?
Betygsätt:
39
1
11.
Henrik Klemetz | 9 februari, 2010 kl 08:16
Om Geert Wilders skrev man i ”Världen idag” 9 juli 2008 (kommentar signerad Stefan Dominique), 16 februari 2009 och 5 februari 2010 (ledarstick signerade Mats Tunehag). Både Dominique och Tunehag är kunniga och väl pålästa. Artiklarna hittas på Google om man skriver författarens namn + Världen idag i sökrutan.
Världen idag är en tidning som Täppas F. säger sig använda för sina husdjur att kissa på. Tidningen är portad från många av landets bibliotek, vilket bör vara ett tecken på att tidningen betraktas som obekväm och politiskt inkorrekt. Världen idag har nystat i flera härvor som andra medier efter en tid motvilligt börjat bolla med. Ett bekymmer för de etablerade medierna är att de då bör ange källan, en tidning som har fått en pariastämpel på sig eftersom den startats av Livets ord.. Tidningen har påmint om svenska politikers sexaffärer under 70-talet, pekat på vapen som polisen beslagtagit men som ändå bevisligen cirkulerat i undre världen. Just nu pågår en intressant artikelserie om hur kommunistdiktaturen DDR påverkade den svenska skolan.
Betygsätt:
28
1
12.
Stepstone | 9 februari, 2010 kl 08:20
Jag fattar inte den oheliga alliansen mellan nyliberalism och vänsterradikalism när det gäller frågan om Islamisering av samhället.
Sätter du en nyliberal och en vänsterradikal i samma rum så är de som hund och katt i varenda fråga som finns, utom just när det gäller deras vansinnigt naiva Islamist-kramande. De tror på fullt allvar att de kan bjuda in Islamism i samhället och att den ska kunna förenas med våran befintliga värdegrund i harmoni. Yeah, right!
Egentligen borde båda dessa ideologier vara totalt emot Islamism. De skulle skrika som stuckna grisar om det var den Kristna kyrkan som ville ha mer makt i samhället.
De har egentligen inget gemensamt med islamister heller. När Rosengård brann pga stängningen av den där källarmoskén så skulle AFA-aporna ut och hjälpa till att slåss mot polisen. De fick på käften och blev bortjagade av muslimerna som HATAR kommunister. Nyliberala snorungar skulle skita på sig om de kom ut i förorterna. De sitter i think-tanken och hittar på drömscenarion utan grepp om verkligheten.
Likväl tror båda dessa grupperingar på sagan om ”moderat islam”, eller säger sig göra det. Och eftersom svensk media i stort är antingen liberal eller kommunistisk så är det inte konstigt att obehagliga historier som den om Geert Wilders rättegång tigs ihjäl, eller att SD inte ges medieutrymme.
Betygsätt:
52
1
13.
Tom Boss | 9 februari, 2010 kl 08:21
Hej alla läsare av denna eminenta sida!
Det är tyvärr så att slaget redan är förlorat mot de kära muslimerna,de är mästare på att manipulera politiker ämbetsmän och journalister.Det enda vettiga för en Svensk kristen är att flytta till ett trevligt icke muslimskt land i t.ex syd Amerika där den kristna tron är stark,på köpet så slipper man kylan :)
Ett par generationer till och VIPS, Svenskarna är i minoritet…
Alla med lite begåvning kan nog fundera ut resten!
mvh
Tom
Betygsätt:
27
2
14.
Lillan | 9 februari, 2010 kl 08:29
varsågod!
http://www.videosift.com/video/Forbidden-Geert-Wilders-Fitna
Betygsätt:
8
2
15.
Bengt Lundström | 9 februari, 2010 kl 08:39
Till Klarsynt m.fl. om varför inte DO (ännu) skall läggas ned:
Uppmanar varje riktig svensk att börja bomba DO med alla slags anmälningar om den pågående diskriminering som riktar sig mot hela Svenska folket! Den ”nyheten” skulle med största sannolikhet ha goda chanser att komma upp i Världspressen!
Betygsätt:
26
0
16.
Klarsynt | 9 februari, 2010 kl 08:42
@Bengt Lundström… Intressant synsätt :D Nyheten skulle uppmärksammas i hela världen utom i Sverige…
Betygsätt:
20
1
17.
Erik | 9 februari, 2010 kl 08:46
Göran (10):
”Vad finns det hos Islam som gör att politiker och tjänstemän alltid viker sig och följer minsta motståndets väg ?”
Om vi skall ha den debatten så blir det komplicerat Flera av de element som är anlednigen politiker och tjänstemän viker sig är ju också de saker som islam anklagas för. Exempelvis finns ingen garanti för att de tre domarna agerar opåverkat, de kan ju teoretiskt redan nu ha fått brev där en friande dom likställs med dödsdom. I teorin är de opartiska men nu har vi en part som bevisligen är mer beredd att ta till sådana handlingar än den andra.
Och när det inte funkar att hota domarna specifikt kan man ju hota samhället i allmänhet där samhället måste döma på ett visst sätt för annars ökar ”risken” för terrorattacker.
Men så specifik brukar inte offentliga debatten se ut, där brukar man prata om att inte ”skapa oro” dvs i praktiken att pga risken vissa beslut leder till våldshandlingar mot staten skall domare inte ta de besluten. Allt blir sålunda en fråga om hur rädda politiker och tjänstemän är för denna ”oro” som kan skapas samt förstås det faktum att det ”oro” betyder är en omskrivning av just de våldshandlingar du inte får anklaga islam för. Vilket gör resonemanget inkonsekvent.
Du får exempelvis inte rita bilder av mohammed med en bomb pga risken att sådana bilder leder till riktiga bomber. Men leder de till riktiga bomber så var ju den ursprungliga anklagelsen korrekt.
”Jag tvivlar på att domstolen, i Geert Widers fall, följer lagen.”
Lagen är en tolkningsfråga så i grund och botten kan de fälla honom och följa lagen, förutsatt de tolkar behoven att hindra våldshandlingar större än behoven att beskriva hotet av sådana våldshandlingar i sammanhanget. Du får inte säga islam är våldsamt för då kan islam bli mer våldsamt ungefär.
”Man får nu ta del av allt fler tvivelaktiga domslut där muslimer varit inblandade. Inte minst de domslut med höga skadeståndskrav från muslimer som av en eller annan anledning känt sig kränkta och där ett allt mer förhatligt DO är inblandat.”
Förväxla inte DO med den här rättegången. DO har det uttryckliga uppdraget att gynna minoriteter.
”Att inte svenska medier, i Geert Wilders fall, rapportetrar ligger väl i linje med hur samhället vill styra opinionen.”
Snarare så är väl orsaken svenska medier inte rapporterar att de har samma dilemma som domstolen. Om vi sanningsrapporterar våldshotet finns risk att det skapar våld. Är det värt våldet att rapportera sanningen?
Det är alltså en svårare fråga än att bara säga ja/nej och tycka det är klart.
Vad beträffar free speech.. som strateg så anser jag det vore bättre att anonymisera just kritiken mot islam.
Utan ansikten att fördoma och hota skulle man ju tvingas stå ut med islamkritik vare sig man vill eller iinte. För vilket land kan garantera att 100+ anonyma böcker inte finns? 1000+ böcker, anonyma filmer, anonyma musikstycken (som vem som helst kan skapa) ? När är uppdraget att skydda islam mot att ”hetsas” eller ”uppröras” så omöjligt att debatten blir meningslös?
Om landet ifråga inte ens hade en teoretisk möjlighet att tillämpa åtal vad skulle då de kritiska muslimerna attackera? Kungen? Vad kan han göra?
Nej jag tror det här att några få personer skall vara öppna måltavlor är fel väg. Med våld och hänsynslöshet kan man alltid rå på öppna måltavlor. Vi är landet som fått två framstående ministrar mördare så det borde väl vi veta?
Men om det var många anonyma måltavlor och det inte gick att få veta vem som skrivit vad? Ja då skulle nog världen tvingas stå ut. Vad tror ni?
Betygsätt:
24
2
18.
Mona och Fredrik | 9 februari, 2010 kl 08:54
Sverige och hela Europa SKALL ARABIFIERAS har vi bestämt.
Här kan du läsa mer analyser om Eurabia:
http://www.freeworldacademy.com/globalleader/europeanconstitution.htm
och
http://www.freeworldacademy.com/globalleader/newwarcontent.htm
Betygsätt:
4
0
19.
Mona Muslim | 9 februari, 2010 kl 08:56
Lika bra att vänja sig, DO, EU svenska politiker har alla kastat sig raklånga på bönemattan och nu kommer stormen. Någon som förstår varför vi skall strida i Afganistan och samtidigt bjuda in och hem dessa till Sverige.
Betygsätt:
23
1
20.
MaxPayne | 9 februari, 2010 kl 09:14
Så mycket är åsiktsrätten uttrycksrätten värda. Men till syvende och sist så brukar det i de flesta fall handla om pengar. Muslimerna har lärt sig att det är bara ropa ”jevla rasist, jag vara krenkt”, eller ”min religion vara krenkt” och pengarna bara dröser över dem. Till politikerna och vänsterradikalernas fromma.
Det sker förändringar, men de sker för långsamt och i för små steg. Jag uppmanar inte till våld, men något måste snart hända, de måste lära sig sin plats i samhället, och det är INTE över de etniska invånarna. Kommer de, då ska de vara glada att de över huvud taget får stanna, och då SKA de lära sig landets seder och bruk, inte kräva extra allt, serverat på ett silverfat.
Betygsätt:
20
1
21.
Jan Johansson | 9 februari, 2010 kl 09:31
Till vilka i Holland och EU ska vi skriva och klaga?? Finns det några adresser.??
Betygsätt:
11
1
22.
Marcus S | 9 februari, 2010 kl 09:51
Dömms han är det en skam,
Islam är bara ett påhitt och det finns inga som helst bevis för att någon form av gud existerar. Muslimer och alla andra överdrivet religösa människor är bara rakt av sinnessjuka.
Utvecklingen måste vändas och islam försvinna i sin nuvarande form annars går vi mot en mörk framtid.
Betygsätt:
21
0
23.
silverblott | 9 februari, 2010 kl 09:55
#10 Göran:
Vad är det hos islam som gör att etablissemanget viker sig?
Självmordsmördare förstås!
De illiterata stackars lättlurade utfattiga massorna av muslimer lockas med paradiset av sina skrupelfria imamer och klanledare!
Ett mer vidrigt sätt att strida för sin sak/jihad har nog aldrig förekommit i mänsklighetens historia!
Islamism är det yttersta barbariet!
Betygsätt:
19
0
24.
Christine | 9 februari, 2010 kl 10:00
Jag kan rekommendera en annan dokumentär om islam:
Islam – What the west needs to know
Betygsätt:
8
0
25.
bengan | 9 februari, 2010 kl 10:14
Lillans länk till Fitna fungerar ej. Censurerad?
Annan länk:
http://www.break.com/usercontent/2009/2/Fitna-Documentary-about-Islam-660675.html
Betygsätt:
6
0
26.
Stig | 9 februari, 2010 kl 10:15
@19 Mona Muslim
”Någon som förstår varför vi skall strida i Afganistan och samtidigt bjuda in och hem dessa till Sverige.”
Bra fråga! Mitt spontana svar är att talibanerna och andra mlitanta jihadister som Al Quaida av regeringen anses vara tillräckligt extrema för att ge sig på utan att väcka harm hos de varken muslimkramare, flumliberaler eller de ”moderata” och fundamentalistiska muslimerna här i Sverige. Och samtidigt döljer de det skamliga faktumet att de inte vågar kritisera muslimska fundamentalister här hemma pga att de inte vill stöta bort en väljargrupp de inte vet storleken på. Det kan lika gärna var 10 som 75 % av muslimerna i Sverige som är fundamentalister.
De öppet antidemokratiska muslimerna är alltså mer legalt att ge sig på än de lömska reformerta jihadisterna som har invaderat Sverige och övriga Europa.
En sorts rökridå för att dölja sin flathet på hemmaplan skulle jag vilja kalla det.
Men säkert finns det fler skäl, mer eller mindre lömska.
Betygsätt:
8
0
27.
KalvTunga | 9 februari, 2010 kl 10:19
Men Henrik Klemetz ”Värden I dag” är ju trots allt en Livets Ord megafon tillika med KD. Ulf Ekman jobbar ju för ett religiöst enande och KD har börjat samköra med Islam så varför skulle jag stödja din tidning?
Betygsätt:
5
0
28.
Karl.J | 9 februari, 2010 kl 10:22
Gå in på http://www.bgf.nu så får ni en textad video som är mycket bra.
Betygsätt:
6
0
29.
Jim | 9 februari, 2010 kl 10:36
Frias han så upprepas väl historien. Minns ni Theo van Gogh? Han gjorde en film som porträtterade våldet mot kvinnor inom islam. Han fick betala med sitt liv. Yttrandefriheten är en döende rättighet. Det har vi USA och religioner i allmänhet att tacka för.
Betygsätt:
8
1
30.
Stig | 9 februari, 2010 kl 10:38
Oavsett domen så kan Geert Wildes bara vinna denna rättegång. Om han fälls så blir han en sorts martyr och debatten och islamkritiken komer att öka än mer. Och vi islamist-kritiska ”verklignetens folk” blir än mer övertygade om den politiska elitens, massmediala elitens och elitjuristernas flathet och hyckleri.
En fällande dom kommer att skapa ännu ett PK-begrepp: PK-jurister, alternativt PK-domstolar.
Betygsätt:
10
0
31.
Belos | 9 februari, 2010 kl 10:40
Det finns inget gott att säge om islam. De dödar allt och alla i deras heliga krig. även sina egna. De hyllar Hitler och hatar judar lika mycket. De har redan tagit så mycket ”makt” att det är försent att med demokratiska medel stoppa dem. Men vår demokrati var aldrig förberedd på denna massinvandring av indoktrinerade självmordskandidater. Så vi har djudit in dem med öppna ögon. Jag röstade inte för detta och jag tror inte på någon GUD men ska likaväl tvingas bli muslim. I min ålder är det inte så mycket att oroas för, med de unga Sverige får det inte lätt. Sanna mina ord. Görs INGET nu så är det för sent. VAKNA FÖR H……E!
Betygsätt:
20
0
32.
nadacomprende | 9 februari, 2010 kl 11:13
B R A K och gröt, fortsättningen ligger inte i våra händer.
De får välja.
Betygsätt:
3
0
33.
silverblott | 9 februari, 2010 kl 11:24
Exakt KalvTunga!
Idioti har många ansikten.
Betygsätt:
3
0
34.
svea rike | 9 februari, 2010 kl 11:28
Karl J.
Mycket intressant läsning på bgf.nu, tack. Hoppas landsförrädarna, M och S läser detta.
Betygsätt:
5
0
35.
Lillan | 9 februari, 2010 kl 11:44
Det kommer att bli otroligt intressant att följa förhandlingarna, naturligtvis i utländsk media, läste att G Wilder endast skulle få kalla in 4 vittnen, och då val han bland andra även VanGohgs mördare……
Givetvis kommer svensk media samt SVT och SR att pytsa ut hjärtskärande historier om allt gott om islam, hur diskriminerade dessa goda varelser är, ingen förstår dem, m.m. blablabla.
Strunt i svensk media, sök på nätet så får ni veta vad som VERKLIGEN händer.
Betygsätt:
9
0
36.
Inte långt kvar | 9 februari, 2010 kl 12:12
Man kan väl räkna med att diktaturen kommer segra och döma till fördel för muslimerna även denna gång. Det dom inte kan förhindra är att sanningen om Islam kommer ut alltmer, i kombination med domen kommer de godas partier öka dramatiskt och det oundvikliga kriget för en ny världsordning närmar sig.
Betygsätt:
5
0
37.
Mats (Malmo) | 9 februari, 2010 kl 12:26
Wilders har nya egna websidor betr rättegången, en holländsk och en engelsk.
Wilders on trial,
http://www.wildersontrial.com/
Rättegången handlar ju tydligen inte om att Wilders sagt sanningen eller ej – antagligenär det därför han ej anses behöva så så många vittnen – utan om det han sagt får lov att sägas eller inte får lov att sägas.
Betygsätt:
6
0
38.
InfidelJerk | 9 februari, 2010 kl 12:38
Alla vi inom EU kommer ju inte att sitta stilla om Wilders blir fälld, och jag håller med Stig – det här skall bli väldigt spännande för vad kommer att hända om han blir dömd? Martyr och massor med uppmärksamhet och saken kommer att ställas på sin ända. Och sedan måste vi ju även anmäla alla som påstår att jultomten inte finns – annars skulle ju barnen bli så ledsna så ledsna – något för EU att ta tag i. För mig är det exakt samma sak – Jultomten eller Gud – vad är det för skillnad egentligen – förutom att det inte begåtts så många hatbrott pga jultomten förstås. FN har ju alltid varit tandlöst och lär ju inte bli starkare pga detta – hur det än går.
Betygsätt:
6
0
39.
Göran | 9 februari, 2010 kl 13:15
@ 18 Erik
Jag förstår inte riktigt syftet med din kommentar? Vad tror du vi hamnar i för ett samhälle, om vi i det här läget reagerar undfallande? Undfallenhet i det här läget passar sig inte alls.
Politiker har självmant skaffat oss de här problemen och skall naturligtvis inte reagera genom att fegt stoppa huvudet i sanden och inte regera alls. Feghet i det här sammanhanget gynnar oss minst av allt.
Islam är numer ett europeiskt problem och därför finns all anledning att ta upp DO:s snuskiga hantering med skattepengar, även i diskussioner som rör rättegången mot Geert Wilders. En rättegång som jag innerligt hoppas att han till varje pris vinner.
Lagar som styr det här skall kunna tolkas, men bara inom inom vissa gränser. De skall dock inte tolkas så som att de aldrig existerat.
Jag kan inte tolka den rådande situationen, med politiker som alltid fegt viker sig att Islam är vår fiende nummer 1.
Det här skall problemen skall bemötas av taktfast besutsamhet så inga missförstånd uppstår som får muslimer att tro att de äger särskilda favörer i varken Sverige eller EU i övrigt.
Som tur är växer nu de partier i Europa som har kritiska synpunkter på den här typen av invandring, men som av fånarna framställs som främligsfientliga. Partier med de åsikterna och de inställningarna får dock ses som en tillgång för hela landet, även om etabilssemanget kokar av harm.
Betygsätt:
6
0
40.
Frank | 9 februari, 2010 kl 13:18
Den här rättegången kan mycket väl avgöra hela Europas framtid….
Betygsätt:
10
0
41.
Erik | 9 februari, 2010 kl 13:19
”Jultomten eller Gud – vad är det för skillnad egentligen”
Småbarn har inte lika farliga saker att hota med
vidare…
När småbarn växer upp slutar de tro på jultomten.
Betygsätt:
3
0
42.
realist | 9 februari, 2010 kl 14:02
#29 Karl J. Tack för bra länk. Pim som nämns i filmen sa 1 vecka före sin död att om jag blir dödad så är ni ansvariga som väcker avsky hos islamisterna genom att kalla mig för rasist. Hans egen polismästare i Rotterdam var en svart dam från Surinam, som han var med och tillsatte i egenskap av borgmästare.
Värst att spy ut avsky var socialisternas ledare som då ledde regeringen, Wim Kok, han fick hur mycket tv tid som helst.
Svinet gick sedan främst i begravningståget med Holländska flaggan och var bestört och chockad enligt egen utsago.
Pim sa ofta att han inte tyckta att Holland skulle backa 200 år i utvecklingen för att vissa grupper som invandrat krävde detta. Han förklarade hur man genom de senaste seklerna fått slita hårt för att få lika rättigheter för kvinnor och allas rätt att yttra sin mening.
Vidare tyckte han att de som kom dit skulle betänka att de är gäster och ska därmed följa värdens värderingar.
Svensk tv sände en kort intervju med Pim som jag råkade se vid besök i Sverige. SVTs översättning från holländska var skamlig och lögnaktig, allt för att vrida vad han sa till rena rasistiska uttalande, som han absolut inte stod bakom.
Jag bodde i Holland när ovanstående inträffade och kan språket efter nästan 20 år i landet.
Betygsätt:
6
0
43.
Erik | 9 februari, 2010 kl 14:04
Göran (40)
”Jag förstår inte riktigt syftet med din kommentar? Vad tror du vi hamnar i för ett samhälle, om vi i det här läget reagerar undfallande? Undfallenhet i det här läget passar sig inte alls.”
Syftet med min kommentar är att de som diskuterar ämnet skall ha alla fakta på bordet. Jag har inte förespråkat undfallenhet, jag har sagt att det vore effektivare i längden att anonymisera kritiken eftersom i praktiken vilken person som helst (inklusive de tre domarna) redan kan vara hotad
”Politiker har självmant skaffat oss de här problemen och skall naturligtvis inte reagera genom att fegt stoppa huvudet i sanden och inte regera alls. Feghet i det här sammanhanget gynnar oss minst av allt.”
Det är både akademiker och politiker som skapat problemen men det som måste förstås är att problemen skapats via värderingar som i sin tur var en motreaktion på andra världskriget och Vietnamkriget. Av den anledningen är det mycket svårt för någon att ifrågasätta de värderingarna för det skulle för dem vara som att ändra åsikt om de krigen.
”Islam är numer ett europeiskt problem och därför finns all anledning att ta upp DO:s snuskiga hantering med skattepengar, även i diskussioner som rör rättegången mot Geert Wilders. En rättegång som jag innerligt hoppas att han till varje pris vinner.”
Min poäng är att de personer som ingår i den rättegången är alla måltavlor per definition så egentligen är det absurt att säga ”de här personerna bestämmer, nu vet ni vem ni skall ge er på för att vinna”
”Lagar som styr det här skall kunna tolkas, men bara inom inom vissa gränser. De skall dock inte tolkas så som att de aldrig existerat.”
Problemet är att du här har olika lagar som kolliderar. Å ena sidan yttrandefrihet, å andra sidan påstår man diskrimineringslagar är vad som krockar men mellan raderna så pratar de mer om att skydda samhället från effekterna av oro dvs våldshandlingar. Att uttrycka en viss åsikt utsätter andra människor för fara, så låter tolkningen. Det kan vara bra att veta det så man förstår vad man kämpar mot.
”Jag kan inte tolka den rådande situationen, med politiker som alltid fegt viker sig att Islam är vår fiende nummer 1.”
Som sagt, det här är saker som skapades mest efter andra världskriget, islam var ingen faktor då. Heller inte under Vietnamkriget. När blev islam en faktor? Jo först när Sovjets makt minskade för då fick tredje världen ta över Sovjets roll som vänsterns nya förhoppningsområde. Det är därför man ser marxismen så tydlig och det är i sin tur marxismen som förespråkar minoriteter där den svaga ses som moraliskt rätt. Vi kallar det guerillagroupies.
”Det här skall problemen skall bemötas av taktfast besutsamhet så inga missförstånd uppstår som får muslimer att tro att de äger särskilda favörer i varken Sverige eller EU i övrigt.”
Jag instämmer men då har vi problemet att många muslimer anser inte respekt för religionen är särskilda favörer utan det normala. De tror att vi fortfarande respekterar VÅR religion. Det är därför de upplever det som rasism.
Men vi förkastar inte islam, vi förkastar alla religioner.
”Som tur är växer nu de partier i Europa som har kritiska synpunkter på den här typen av invandring, men som av fånarna framställs som främligsfientliga. Partier med de åsikterna och de inställningarna får dock ses som en tillgång för hela landet, även om etabilssemanget kokar av harm.”
Etablissemanget utgår från värderingar som är en motreaktion på andra världskriget och Vietnamkriget. Det är därför de är så svåra att påverka för att de upplevs som den ”Goda” sidan i de krigen.. Efter andra världskriget så togs dessa beslut och islam fanns inte ens på kartan då.
Betygsätt:
3
1
44.
Cavatus | 9 februari, 2010 kl 15:03
Salman Rushdie sade i en intervju jag såg på nätet häromdagen att det sätt som väst idag reagerar på islam står i bjärt kontrast till hur väst reagerade på Sovjetkommunismen. På den reagerade vi på så sätt att vi tog till oss deras dissidenter och höll dissidenternas utsagor för sanningar. Vi skyddade och stödde dissidenterna och stod för ett motstånd mot kommunismen i Sovjet och Östeuropa.
Men vad gör vi idag? Rushdie kan inte förstå hur vi gått och blivit så servila och att vi köper och fjäskar så till den grad för hela förtryckarideologin som islam står för.
Jag håller givetvis med honom. Och eftersom jag var med på den tiden då moståndet mot kommunismen var stort, kan jag känna att jag blir schizofren idag när jag ser fjäsket för de diktatoriska tendenser som man låter sprida sig i Europa. Rättegången mot Wilders är en del i det hela.
Hur har det kunna gå så snett? Antagligen har många redan glömt kommunismens förljugenhet, eller också är det yngre krafter som dominerar som inte upplevt detta.
En annan orsak är att islamisterna hotar med våld och sprängningar, vilket de också iscensatt, och detta får det demokratiska väst att darra på manschetten. Att det kunde bli så här illa hade man nog inte trott. Därför stryks hela denna teokratiska ideologi medhårs och man försöker förringa de tecken som poppar upp här och var i väst. Se Oslokravet som ett levande exempel.
När gemene man kan se att kejsare står utan kläder och påpekar det skäller politiker och pk-media ut folket och säger att de är rasister. De lägger över skulden för sin misslyckade politik på folket. Det är att göra det lätt för sig. Men det kommer att straffa sig mångdubbelt.
Jag är inte den som kan sia om hur det blir, men inte blir det bra i alla fall.
Jag trodde Sverige tog emot muslimer för att skydda dem mot det militanta islam, att ge dem en fristad. Istället går man militanta krav till mötes. Hur ska de må som kommit hit just för att få en fristad?
Rättegången mot Wilders blir en avgörande historiskt milstolpe i Europas fortsatta utveckling som fri världsdel. Och de svenska medierna underlåter att rapportera om den. En skandal.
Betygsätt:
15
0
45.
träflisan | 9 februari, 2010 kl 15:10
24. silverblott | 9 februari, 2010 kl 09:55
Du skrev: ”Vad är det hos islam som gör att etablissemanget viker sig?
Självmordsmördare förstås!
De illiterata stackars lättlurade utfattiga massorna av muslimer lockas med paradiset av sina skrupelfria imamer och klanledare!”
Det där stämmer inte alla gånger tyvär. En terrorist kan även ha en bakgrund i bättre ställda förhållanden. Han som skulle spränga flygplanet i luften över Detroit kom från en välbärgad familj. Även tokarna i London kom från någorlunda välbärgade förhållanden. I alla fall någon av dom kom ur medelklass. Fort Hood massakern nyligen utfördes också av en person som hade det bra ställt. Han var major inom amerikanska armén och arbetade som psykolog på militärbasen.
Problemet är ideologin som får dom att göra dåden, inte alltid ekonomiska problem. De mest extrema är ofta dom som läst Koranen mest, dom som kan den utan och innan. Taliban betyder förresten student, problemet är bara att dom studerade Koranen. Hade varit bättre om dom studerat något mer givande ämne som det kommer något gott ur. Islam kommer det inte mycket gott ur.
Betygsätt:
5
0
46.
Cavatus | 9 februari, 2010 kl 15:23
#44 Erik! Tack för ett uttömmande inlägg. Den ger ett historisk perspektiv på tankegångarna hos makthavarna.
Betygsätt:
2
0
47.
Henrik Klemetz | 9 februari, 2010 kl 15:24
KalvTunga och silverblott!
Varför måste allt bli partipolitik?
KD:s språkrör heter Kristdemokraten. Världen idag är inte partibunden.
Om andra politiker gjorde som kommunalrådet (m) i Växjö skulle mycket se annorlunda ut. Han går emot DO och funderar inte på vad partiledningen har att säga. (Inge har sagt någonting än, såvitt jag vet). När en muslim vägrar att ta i hand ska han i varje fall inte belönas för det.
Betygsätt:
2
0
48.
Erik | 9 februari, 2010 kl 15:24
Cavatus:
”Hur har det kunna gå så snett? Antagligen har många redan glömt kommunismens förljugenhet, eller också är det yngre krafter som dominerar som inte upplevt detta.”
Ingetdera, anledningen det gått så snett är ideologisk. Man stödjer inte Islam på basis av meriter hos Islam, Man stödjer Islam på basis av meriter av saker man ogillar hos främst USA men även hela västkulturen. Det är helt enkelt marxism och kulturmarxism som löper amok eftersom de har gemensamma fiender i USA och västerländska kulturen.
”En annan orsak är att islamisterna hotar med våld och sprängningar, vilket de också iscensatt, och detta får det demokratiska väst att darra på manschetten.”
Men våld och sprängningar hotade vänsterterroristerna med också. Man kapade flygplan på löpande band. Resultatet blev att Israreliska kommandosoldater fritog judisk gisslan i Entebbe. Tyska terrorister sprängde en ambassad i Stockholm och SAS blev kända när de bekämpade terrorister på Iranska ambassaden.
”När gemene man kan se att kejsare står utan kläder och påpekar det skäller politiker och pk-media ut folket och säger att de är rasister.”
Redan att media håller med politikerna avslöjar tydligt det handlar om ideologi. Journalister (till skillnad från politiker) är utbildade och bör veta bättre.
”Jag trodde Sverige tog emot muslimer för att skydda dem mot det militanta islam, att ge dem en fristad. Istället går man militanta krav till mötes. Hur ska de må som kommit hit just för att få en fristad?”
Hur såg det ut i Stockholm på plattan när Iranska republikaner mötte iranska islamister och nazister? Vackert blir det inte när de som flydde från revolutionen möter nytillkomna som stödjer den.
”Rättegången mot Wilders blir en avgörande historiskt milstolpe i Europas fortsatta utveckling som fri världsdel. Och de svenska medierna underlåter att rapportera om den. En skandal.”
Javisst, men det är ju bara ett symptom på ett större problem. De politiserade mediautbildningarna. Jag läste media och vad fick vi läsa? Noam Chomsky!… varför stödjer han islam? Inte för att han vet något om islam utan för att han vet massor han ogillar med USA och då blir det fiendens fiende.
Betygsätt:
4
0
49.
Belos | 9 februari, 2010 kl 16:40
Lägg ihop alla verklighetsskildringar om islamistproblemen och multiplicera med 100 så kommer vi närmare sanningen.
Det vi läser är bara en liten del av problemen och det är illa nog. Samma gäller det tysta PK, men där kan vi multiplicera med 1.000, minst. Ingen ser hela sanningen (1 problem) men inte många verkar vilja se den heller. Speciellt inte de som borde skydda landet. Men vad säger de när problemen når sin kulmen? Jag lydde bara order och såg absolut ingenting. Känns det igen?
Betygsätt:
1
0
50.
Holger Löwenadler | 9 februari, 2010 kl 17:30
Tänk om vi hade en verklig ”Public Service”, som genast visar allt som händer, t.ex. den här kontroversiella filmen, den vore väl angelägen för oss alla här i Sverige att få se.
Ta och ligg på SVT om det! I en Demokrati ska det vara högt i tak, .. eller?
Men det verkar som sagt som om politikerna ser oss som barn som skall undanhållas sanningen, för vi, Svenska folket är inte mogna nog att hantera den.
Det är det fina med representativ demokrati, staten bestämmer vilken intellektuell nivå medborgarna befinner sig på och vilken information som anses lämplig att förmedla.
Betygsätt:
3
0
51.
Laureline | 9 februari, 2010 kl 17:43
Hur många svenskar är beredda att gå ut på gatan för att protestera mot en trolig fällande dom? Tyvärr bara en handfull. Vi är ett svagt, passivt folk som kommer att stryka med när medeltida sätt och seder så sakteliga återinförs.
Vi känner inget för vårt land eller våra seder trots en rik historia.
Vi hjälpte inte våra bröder och systrar när de överfölls.
Vi är förmodligen Europas mest lättmanipulerade folk.
Vi ser upp till i princip allt som inte är svenskt.
En muslimsk man är stark och obeveklig. Vi är chanslösa.
Betygsätt:
4
0
52.
Nisse på Manpower | 9 februari, 2010 kl 19:09
#51 Holger L:
Vi her en rätt så god service som skriver det mesta som hänt: ”Politiskt Korrekt” HURRA!!
Betygsätt:
0
0
53.
Göran | 9 februari, 2010 kl 19:56
@44 Erik
Fakta blir vi serverade varje dag!
Politiker har det yttersta- och personliga ansvaret för den katastrof de själva skapat. Vi får också innerligt hoppas att de en dag får axla det tunga oket fullt ut, med allt vad det innbär. Förändringar kan komma fortare än man anar. Det har vi haft möjlighet att konstatera fler än en gång under de senaste 20-25 åren. Här är det bara fråga om att bida sin tid.
Vad gäller motreaktionen på andra världskrigets värderingar så har jag insett och förstått att det är så. De värderingarna kan dock inte vi lastas för och dem skall vi heller inte frivillgt stå till svars för. Att ständigt påpeka det kan faktiskt i längden i stället vara att vrida klockan tillbaka och vad vinner man då? Det verkar också som nationalistiska grupper växar upp som svapar ur marken. Varför är inte svårt att räkna ut.
Med din tolkning så hamnar vi i ett läge där vi faktiskt inte kan göra något radikalt utan att beskyllas för nazism. Jag förstår att det är de värderingarna du syftar på. Vidare så är jag beredd att ta den risken i min kamp för ett islamfritt folkhem så homogent som möjligt
Inget är statiskt och min övertygelse är att allt har sin tid, så även det här.
Betygsätt:
0
0
54.
Bocken Bruse | 9 februari, 2010 kl 22:54
Den filmen borde varje människa se den belyser problemen, visar tydligt även vad muslimer har åstadkommit om nu någon till händesvis glömt detta. Jag kan garantera det är inga Nobelpris!
Att Holändska myndigheter föll till föga för denna rättegång är en stor skam
Ni borde skämmas i Holland
Betygsätt:
0
0
55.
lnfidel | 10 februari, 2010 kl 03:41
Några har efterfrågat olika sätt att visa sitt stöd för Geert Wilders. Man kan börja med att skriva på ett upprop.
http://www.petitiononline.com/wilders/
Jag har också skrivit direkt till Ernst Hirsch Ballin Nederländsk Justitieminister.
vragen@postbus51.nl
Ni är välkomna att använda internet mallen om ni ej kommer på en egen.
Dear Mr Ballin
Amsterdam Court of Appeal vs. Mr Geert Wilders
As you now seek to jail Mr Geert Wilders on charges of discrimination and hate speech I wonder if you will also seek to ban the Qur’an that has page upon page of discrimination and hate speech, calling for death and punishment for a vast range of activities which are perfectly legal in The Netherlands – such as for not being Muslim, particularly for being Jewish, for being an apostate or an adulteress or for a selection of other actions or beliefs that would hardly rank as indiscretions or misdemeanours by any non-Qur’anic terms of reference?
That we have all witnessed the words of the Qur’an inspire some Muslims to commit the most discriminatory and hateful actions in recent history is a matter of public record and cannot be denied. That the passages of this book were used in the movie ‘Fitna’ along with footage of Muslim leaders and Imams is also a matter of public record and cannot be denied.
If Mr Wilder’s is to suffer the charge of discrimination and hate speech for quoting passages of the Qur’an, then the Qur’an itself must face the identical fate.
Thank you for your time.
Yours sincerely
NN
Betygsätt:
1
0
56.
Hilfe! | 6 mars, 2010 kl 17:46
Jag har fått veta att de flesta muslimer tar avstånd från militant islam.
Men jag undrar var och hur? Jag ser ingen modig muslim som försöker rätta till det här. Jag vet att svenska imamer har uttalat avstånd mot terrordåd, men jag skulle vilja se lite mer aktiv handling för att sluta oroa mig över att det existerar ett tyst medhåll.
Rättegången mot Geert känns mycket ödesmättad för västerländsk åsiktsfrihet. Jag har inte läst Koranen, men utgår ifrån att citaten i Fitna är korrekta. Om så är fallet så undrar man över varför Geert inte får göra en film där han återger citaten, respektive inspelade tal från militanta förespråkare för islamism. Om muslimer inte vill stå för Koranen och sina ledares tal, så bör de ta avstånd, inte hota någon som översätter. Det här är fruktansvärt oroande.
Betygsätt:
0
0
57.
nuvetvi | 6 mars, 2010 kl 18:00
Man måste få säga ifrån mot förtryck i Europa.
Är inget Iran eller Saudiarabien.
Glöm inte det som varit.
Det har vi i Europa alltid tvingats till
Nu med.
Han har starka krafter mot sig. Som inte bryr
sig om folk och demokrati och andras rätt.
Hoppas att de inte vinner. Har fått för stor plats redan.
Blir det islamdiktatur i Europa?
Det inser väl varje vettig människa att risken finns.
Det går mot det!
Skammens rättegång. Inkvisition. Religiös fanatism.
Varje europe´ måste ta avstånd!
Om vi vill ha ett fortsatt fritt Europa.
Betygsätt:
0
0
58.
nuvetvi | 6 mars, 2010 kl 18:11
Såg ett program från Irak på TV. Amerikanska soldater
lyckades få kontroll. Tyvärr med offer. Det var allmänna
val i Irak. Skyddades av U.S.A.
12.000 kom till valurnorna. För första gången i sitt liv
fick de välja.
Hade så bara en kommit hade det varit lyckat och
som soldaterna hoppats.. Kom 2.000 först
Slutade med 12.000 cirka.
Succe! Trots att terrorister satte upp granatkastare
och sköt på befolkningen för att hindra de att rösta.
Man känner deras propaganda mot väst och U.S.A.
och kristna och allt, som de inte gillar som muslimer
av andra riktningar.
Det var underbart att se det.Hoppas att processen
går åt samma håll även sedan amerikanerna lämnat
över helt till Iraks regering.
Måtte inte Europa gå i motsatt riktning.
Stoppa rättegången. Det enda demokratiska.
Betygsätt:
0
0
Kommentera
XHTML: Du kan använda följande taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
Trackback URL | RSS för kommentarer till det här inlägget.